zaterdag 5 juni 2010

Uitstapje naar begraafplaats

Bij toeval ontdekt mijn vriendin Maria dat we bezig zijn met het bestrijden van de mineermot. Haar overleden man heeft een graf op begraafplaats Soestbergen aan de voet van een paardenkastanje. Dat het niet goed gaat met deze bomen, was Maria ook al opgevallen. Ik bied aan de boom te gaan bekijken en dat doen we.
De bewuste boom is vreselijk hoog. En op het moment dat we er zijn - het zal zo'n drie weken geleden zijn geweest - vliegen er al veel motten rond de bladeren. We besluiten om snel een aantal vallen te bestellen bij Foreest Green Consult. Op vrijdag 28 mei hebben we er twee in de boom gehangen.


Vandaag, een week later, is de val al helemaal vol.


Ik heb een blad meegenomen en ingescand. Daarop is te zien dat deze al op verschillende plekken is aangetast (klik op de foto voor een vergroting). Op begraafplaats Soestbergen is de toestand nijpender dan bij de bomen die ik momenteel onder mijn hoede heb in het Wilhelminapark. En hoe is het gesteld met de andere bomen in ons park?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten