vrijdag 24 september 2010

Zou het geholpen hebben?

Vandaag hebben we ons mineermotjaar afgesloten met een rondgang lang alle bomen in het Wilhelminapark die we behandeld hebben. We hebben dit jaar dezelfde bomen onder handen genomen als vorig jaar. We waren niet echt heel blij met wat we zagen. Tot begin augustus zag alles er nog redelijk ongeschonden uit, maar het leek wel alsof de motten de laatste maanden enorm teruggeslagen hadden!

Ik had zoals altijd mijn camera bij me, en herinner me nog heel goed van welke boom ik close-ups heb genomen. Deze boom staat aan het Wilhelminapark.


Zo zag het blad er uit op 30 september 2009.


Ziehier dezelfde boom een jaar later. Het blad is aangetast, maar toch minder dan vorig jaar. Volgens mij doen we het niet voor niets, maar het verschil is met het blote oog moeilijk te zien. In elk geval hebben de bomen deze zomer lange tijd goed in het groene blad gezeten en zijn in staat geweest om suikers om te zetten. We houden vol!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten