zaterdag 9 mei 2009

Trechtervallen geleegd 9 mei 2009







Doordat al eerder bleek dat de trechtervallen bij deze paardenkastanje bij de rotonde van de Burgemeester Reigerstraat behoorlijk gevuld waren -zie hieronder mijn bericht van 27 april jl.- hebben Paula en ik vandaag 9 mei 2009 beide vallen geleegd. Bijna drie weken hebben de trechtervallen hun werk gedaan; vele mannelijke mineermotten hebben hier hun einde gevonden. Zie de foto's bij dit bericht.

Wij hebben de vallen geleegd in een plastic zak -niet in het riool!- en vervolgens schoon gemaakt met water. Daarna zijn beide vallen opnieuw gevuld met de vloeistof en met de nog werkende feromonen terug gehangen in de paardenkastanje. Met behulp van de lange reikstok ging het afnemen en ophangen redelijk gemakkelijk (!).
We zijn benieuwd hoe snel de vallen opnieuw gevuld zullen zijn... wordt vervolgd..

Nb. klik op de foto's voor een grotere afbeelding op je pc!

1 opmerking:

  1. Hallo Chris,

    Maar zo te zien zit er nog voldoende vloeistof in de val waar de mineermot in kan verdrinken, dus ik denk dat ik zelf niet vóór donderdag tot actie overga. Maar ik ben wel benieuwd hoeveel motten er donderdag in jouw val zitten.

    BeantwoordenVerwijderen