dinsdag 16 juni 2009

De witte groeisels

Ook heb ik Foreest een vraag gesteld over de witte groeisels in de val van Marijke Garvelink (zie bericht van 11 juni). En wat is het handig dat er beeldmateriaal voorhanden is!

Het antwoord van Foreest kwam in twee delen:
1. Ik ga de foto van mevrouw Garvelink bekijken en mogelijk weet ik wat dit is. Het zou een nest van een spin kunnen wezen maar??? Kom ik op terug.
2. Het lijkt op schimmel. Waarschijnlijk heeft mevrouw Garvelink zoveel motten in de val gehad dat deze boven de vangvloeistof zijn uitgekomen. Ook kan door verdamping het vloeistofniveau zijn gedaald. De schimmel is vervolgens op de dode motten gaan groeien en mogelijk op de vangvloeistof. Ik heb dit nog nooit gezien of hiervan gehoord. Ik verneem graag als dit vaker het geval is.

Heeft nog iemand anders dit gehad?

1 opmerking:

  1. Wij hebben een soortgelijke beeld gezien toen wij onze vallen geleegd hebben (Chris en Paula), en hebben gelijk gedacht aan schimmels. Er was slechst een klein beetje vocht onder de een laag van ingedikte schimmel...

    BeantwoordenVerwijderen